lördag 21 januari 2017

Småstad en trea eller en femma?!

När jag var hemma i julas åkte min mamma och sambo iväg på biopremiär i Vadstena för filmen Småstad.
Själv valde jag att titta på bandy.
Småstad är en film som utspelar sig i min hemstad och som har fått väldigt olika betyg i recensionerna.

Tvdags ger Julia Skott filmen 5/5.
På P1:s Kulturnytt ger Lisa Bergström 4/5.
I SVTs Kulturnyheterna ger Sofia Olsson 5/5.
Fredrik Kylberg recenserar filmen för NT-koncern och ger 4/5. (nån skulle upplyst honom om att hans recension kommer ut i staden den utspelar sig så han kunde gett den 5/5 där).
I UNT recenserar Björn G Stenberg och ger 3/5.
Hynek Pallas recenserar för DN och ger 3/5.
Maria Domellöf-Wik ger 3/5 i GP.
SVD ger 4/6.


Jag gick och såg filmen under premiärhelgen och jag är mycket imponerad. Jävlar vad bra den är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar