måndag 13 oktober 2014

I youtubekommentarernas hat kan man finna fynd / Det Är Fett Coolt Med Voice Decoder

Förra hösten gick jag ner mig i den filippinska artisten Eyedress och hans fantastiska singel Nature Trips. Jag tänkte att för en gång skull har jag hört en hit innan den har blivit en hit. Döm av min förvåning att man sitter här och förundras över att han aldrig och låten aldrig slog.

i kommentarerna på youtube märks en trend
pietruth skriver: Sounds like Chromatics. Disappointment, cause I expect something new. Anyway song great.

remaininginlight skriver: As nice as this sounds, it's a blatant rip-off of Chromatics' sound. Sorry. 
sadaf nourouz hugger till med: CHROMATICS WANNABE FAILURE

Så vilka är dom här Chromatics tänker jag mig, om dom låter ens nära måste dom ju låta lite bra, och så tittar man helt plötsligt på ett band från Portland med miljoner tittningar på youtube.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar