torsdag 28 april 2016

att böla till barn på film

En av alla saker jag har märkt av med att bli äldre är att jag ofta bölar till barn på film. Ett tidigt exempel av detta fenomen har varit när jag såg filmen Beasts of a Southern Wild, en fantastisk film om att vara barn i samhällets utkanter förlagd till Louisianas träsk. En film jag låg och storgrät till en gång i tiden. En film som också innehåller ett oerhört mäktigt soundtrack. Jag börjar böla av att bara tänka på filmen, Hushpuppys voiceovers och soundtracket. Andra gånger bölar jag över den totala sorgen när man ser barn som förlorat lemmar i krig, på minor, när radiohjälpen vill visa hur dom hjälper.
Och nu sitter jag och bölar till en kommunal infovideo där några förskoleklasser tar första spadtagen till den nya Sölvesborgsbron

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar